در دیدار با معاون رئیس جمهور؛

نماینده ولی فقیه در مازندران: مازندران باید دو نظام بودجه مختلف داشته باشد/ آزادی فرهنگی همراه با ناهنجاری در سواحل خوب نیست 

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: برای مازندران دو نظام بودجه مختلف باید داشته باشیم، آزادی در سواحل در بخش ساخت و ساز خوب است، اما آزادی فرهنگی به معنایی که ملاک‌ها و هنجار‌ها رعایت نشود درست نیست.
کد خبر: ۶۴۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ - 18January 2024

نماینده ولی فقیه در مازندران: مازندران باید دو نظام بودجه مختلف داشته باشد/ آزادی فرهنگی همراه با ناهنجاری در سواحل خوب نیست به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه هم در ماه خوبی هم در شب لیله‌الرغائب قرار داریم، اظهار داشت: در چنین سفری باتوجه به چنین مناسبی باید خیلی دست و دلباز باشید.

وی با اشاره به بازدید ۷۰ درصدی استان توسط معاون رئیس جمهور، افزود: از خدمات دولت سیزدهم، بخش دولتی و خصوصی تشکر داریم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان به چند تذکر، تاکید کرد: ما هفت برابر جمعیت خودمان مهمان داریم، در سال بیش از ۲۵ میلیون مسافر وارد استان می‌شوند در حالی که در واقع جاده غرب در حد بومی‌های منطقه است این مسافرانی که رفت و آمد می‌کنند چه امکاناتی باید داشته باشند؟

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: به‌نظرم برای مازندران دو نظام بودجه مختلف باید داشته باشیم، اینکه مسافران چه زیرساخت‌هایی لازم دارند چه مسائل فرهنگی، رفاهی، امنیتی و ... فراهم شود، البته دولت سیزدهم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اهتمام داشته که جای تقدیر دارد، اما نیمه‌کاره‌های استان نیز زیاد است.

امام جمعه ساری گفت: در مرکز استان کمربندی یا کنار گذر شمالی ما از آب منطقه‌ای تا سمسکنده به چند پل و زیرگذر نیاز دارد، گره پل هوایی جویبار اگر همچون پروژه انتقال میدان بار باز شود دیگر ترافیک این منطقه تمام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پسماند در مازندران خودش یکی از معضلات است، عنوان کرد: مسئله زباله‌سوز، احیای نساجی که نیاز به مواد اولیه دارد، اگر الگوی کشت ما توسعه پیدا کند کشت پنبه رونق پیدا کند خوب است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جمع‌آوری و مهار آب، مازندران نسبت به معدل کشوری خیلی عقب است، سد‌های نیمه‌کاره ما اگر تمام شود و لایروبی آب بندان‌ها انجام شود کلی مشکلات ما برطرف می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: از نظر الگوی کشت، نهاده‌های دامی به‌خصوص ۸۰ درصد وابستگی داریم، سه استان شمالی کشور کافیست که برای کشت نهاده‌های دامی ما را بی‌نیاز کند، واقعا زیبنده نیست که ذرت ما از اینطرف و آنطرف بیاید.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: جاده بین استانی ساری به سمنان نیمه کاره است، که اگر تکمیل شود خوب است، ترافیک آخر هفته بسیار سنگین است، مازندران از شرق تا غرب مشکل زیاد دارد که حل شدنی است.

امام جمعه ساری عنوان کرد: از طریق مولدسازی هم خیلی خوب می‌توانید کار کنید، سی پلاژ داریم هر کدام ده‌ها هکتار زمین دارند که رها شده است، سوال اینجاست که خودشان در جهت تولید چقدر از آن استفاده می‌کنند، اگر مقداری را بفروشید و واگذار کنید شاید دو سه هزار میلیارد تومان به‌دست بیاورید و پروژه‌های مازندران را تمام کار کنید.

این مسئول با بیان اینکه ما در حوزه مسائل فرهنگی مشکل ما این است که سواحل آزاد شده، تصریح کرد: آزادی ساخت و ساز خوب است، اما آزادی فرهنگی به معنایی که ملاک‌ها و هنجار‌ها رعایت نشود درست نیست، توجهی به اینکه چگونه باید از نظر بهره‌برداری با پیوست فرهنگی مناسب مدیریت شود نشده است.

وی ادامه داد: می‌توان سواحل را به افراد دلسوز واگذار کرد و نظارت صورت بگیرد، اما در این زمینه قوانینی وجود دارد که دست آدم را می‌بندد، گفته شده اجاره باید یک ساله باشد کسی رغبت نمی‌کند و سواحل رها شده است، خانواده‌های مذهبی و انقلابی ناراحت هستند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: در زمینه فرهنگی قرآن خیلی مظلوم است و از بودجه فرهنگی استفاده می‌کند و سرفصل ندارد در حالی که باید برای خودش اسم خاص داشته باشد، چنانکه حوزه علمیه هم باوجود مشکلات سرفصل و اسم ندارد، باید به این عنوان توجه شود که الحمدالله در سفر بعدی رئیس جمهور شنیدم که مباحثی برای حوزه علمیه دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: بیش از ۴ هزار مسجد داریم فقط هزار و ۸۰۰ مورد آن امام جماعت دارد، خانه‌های خدا نباید بسته باشد، بازگشایی و اقامه نماز جماعت در این‌ها هزار مشکل و دردسر دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امیدواریم سفر شما زمینه‌ای برای سفر آینده رئیس جمهور به استان باشد، گفت: در آستانه انتخابات هستیم، مشارکت مردم مازندران در انتخابات‌های گذشته نشان داد که قطعا در این انتخابات هم مشارکت بالایی خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به سخنرانی در گردهمایی ائمه جماعات کشور، اظهار کرد: تاکید کردم در مسئله منابع طبیعی که براساس عکس هوایی سال ۱۳۴۶ هر کجا لکه سبز ببینند می‌روند زمین را از دست کشاورزان می‌گیرند در صورتی که فقهای شورای نگهبان مالکیت از سال ۱۳۶۵ به قبل را قبول کردند، اما قانون روی همان عکس ایستاده اگر این قانون تغییر کند بیاید ۶۵ را ملاک قرار بدهد کلی از مشکلات حل می‌شود.

وی گفت: همچنین آب منطقه‌ای براساس تصویب آیین نامه سال ۱۳۶۵ بستر رودخانه را تا ۴۰۰ الی ۷۰۰ متر که گا‌ها منزل شخصی دارای سند است را شروع کرده به‌صورت پنهان با کارشناسی سند برای خودشان به نمایندگی آب منطقه‌ای سند اموالی می‌گیرد نه سند انفالی که الان کشاورزان متوجه شدند آمدند از شرق و غرب چند جلسه داشتیم، این آئین‌نامه حتما باید عوض شود، اگر این دو گره باز شود خوب است، اصلا همین بستری که وجود دارد خوب است بگویند در حریم ساخت و ساز نکنید نه که مالکیت را بگیرند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: در اینکه باران‌های تندی داریم و از آب‌های شیرینی که به دریا می‌ریزد استفاده نمی‌شود برای مازندران مشکل داریم که ان‌شالله جدی گرفته شود، همه ما منتظر سفر رئیس جمهور هستیم، مردم مازندران هم در پای صندوق‌های رای وظیفه بزرگ خود را که هم حق است و هم تکلیف حتما حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار